Gossip Di Pagi Hari.

Masa  sarapan pagi, saya buat sandwich telur  utk abang, dgn air Milo best.

Redcomel: Abang, nanti jangan beli goreng pisang depan kedai mamak tu tau..

Abang: Nape pulak? ( muka musykil + serius) Goreng pisang dia sedap la..

Redcomel: Sebab dia non-muslim.

Abang: Mana Ani tau? ( muka bertambah musykil)

Redcomel: Sebab....emmm makcik nasi lemak beritahu.

Abang: Ish, x baek makcik tu cakap camtu.. rosakla bisnes dia..

Redcomel: ermm tapi dia (orang yang berniaga pisang goreng tu) selalu makan kat kedai "Cha ya Nun alif "tu.. Mana tau dia makan "ba alif ba ya" ke.. Pastu jual goreng pisang, ntah bersih ke x tangan dia.. ish ish..

Abang: (Gelak) Was-was x yah makan. Ani ni pagi-pagi dah bergossip. 

Redcomel : Hahahaha.. ala asyik cakap bende serius je...Eh, abang tahu x pakcik misai yang  selalu teman dia tu boifren dia

Abang: Ha? biar betul? Mana tau. 

Redcomel: Pakcik tu sendiri cakap pada makcik nasi lemak tu....

Abang: Ish ish...( gelak2)  pening abang, too much information... dah dah x mo dengar... Abang nak g keje ni. Ani ni, bagila informasi yang berfaedah skit.

Redcomel: Hehehe.. ala abang ni....

End of Conversation.
...................................................................

Saya tak racist, but when it comes to food mesti kita mesti ambil berat tentang proces pembikinannya.Maybe nampak remeh, tapi when it comes to food saya ada pendirian. Saya takkan makan  dikedai "Cha ya Nun alif" sebab saya tahu mesti ada jual "ba alif ba ya"  panggang ke whatsoever. Emm.. saya tahu acik nasi lemak tak de niat nak rosakkan bisnes akak pisang goreng, tapi kebetulan masa saya datang dia tengah berborak dengan anak dia, saya pun tanyala.. ( Busy body betul aku ni.. hahahha)

Boringla asyik cakap benda serius je kat meja makan. Well kalalu nak tahu fakta hari ni, Australia dapat Perdana Menteri wanita pertama diorang hari ni Julia Gillard  dan sebanyak 46000 peminjam PTPTN dah bayar hutang depa melalui skim potongan gaji.. Owh, menariknya topik perbualan saya.

hehehhe

Apa yang korang borak dengan pasangan korang bila sarapan pagi tadi? ;)

8 comments:

SyahNur said...

ok gak tu bergosip di pagi hari.. tp org lelaki ni mmg x ambik pusing sgt, kite je yg beria-ia bercerita.. hehe... sy n suami selalu berborak pasal peel anak2... hehe

Syahida said...

RedComel, me & hubby tak borak time bfast...tapi selalu borak dalam kereta masa pick up anak2 sekolah..banyak la topic, mostly hal2 kerja (both of us ajar home tuition) and anak2. tapi my favourite HOT topic, kenangan dolu2 (which normally comes about when we hear a familiar song on the radio) hehehe..

~~IrdaBay~~ said...

aku n BAY x borak ms bfast... w/pun bfast sama2 everyday... sbb biasanya mkn semeja tp dia ngadap pc... bc blog2 politik... so, aku pun ngunyah je la... huhuhu...

even seharian dok sebilik kat ofis pun jarang borak2... on the way blk ofis, topik utama adalah; "what's for dinner ek tonight??"... hehehe... malam, kat umah biasanya topik ttg citer / prog tv yg kitorg tgh tgk tu la... kdg2 je bincang hal ofis... =)

~~IrdaBay~~ said...
This comment has been removed by the author.
Ain Rahman said...

hahaha..
k.ani kaki gosip..
da xde kwn ke??makcik nasi lemak pn leh lyn..hehe

Khairani Bahaudin said...

Syah nur~ haah, peel anak2 memang topik wajib.. :D saya pagi petang siang malam cerita peel anak-anak pada hubby, xde org lain yang setia mendengar pasal anak2 selain suami, kan? :D



Sis Syida~ Ya..red paham org bekerja pagi2 memang x sempat lainla sama tempat keje, boleh la bekfes sesama..kenangan dolu2? wah..mengusik jiwa tu.. hik hik?

Irda~ :D hari -hari jumpa untungnya...aku pagi-pagi dengan malam-malam je nak ngadu apa2 benda pun, coz in between dia bz dan most of the time di opis.hehe

Khairani Bahaudin said...

Ain~ kawan beribu bagus. Boleh tolong kala susah, x kesahla apa keje dia. Happend to be makcik nasi lemak tu jiran akak, nothing wrong being nice to her at first place.:D
Ala hang budak2 apa hang tau pasal xde kawan? ehehe.

otekkekatak said...

tapi abang suka dengar celoteh ani pagi2.. macam burung berkicau riang atau..macam DJ radio! hehehe. maklumla tak sempat nak naik kete pegi opis.. dah opis bawah rumah je. Err.. bole buat permintaan lagu tak?