Mesin Jahitku Meragam!

Bila mesin jahit meragam, adui...geram betul rasanya.... berpeluh-peluh membetulkan benang yang taknak masuk ke tempat yang harus dia masuk... mengomel-ngomel saya sorang-sorang dah macam makcik tua mana ntah... habis semua orang kena marah.. "Tufah, nape kacau mesin jahit mama nih?... Faieq la ni suka tekan-tekan, pusing-pusing tombol mesin mama ni.... Ghaus, dah, dah jgn masuk bilik jahit mama tu!" hah...semua orang kena tuduh..Kesian anak-anak. hihi Tapi Faeiq memang suka masuk bilik jahit saya...Tak tahu la apa yang dia cari, tapi dinding bilik saya dah habis kena conteng. huhuhu nasibla. Nanti nak dekat raya cat la balik.

Sebenarnya dah lama tak mengadap mesin mesin tu, tu pasal agaknya dia merajuk. Dah lama tak ber'bonding'.

Its a bond between man and machine~Transformers

Tapi dalam kes saya

Its bond between a woman and her sewing machine. Haha..

Agak- agak kalau mesin jahit saya boleh transform jadi robot alahai senangnya hati saya.
"Mesin, jahit tote bag. Mesin, jahit baju blouse. Mesin, jahit beg comel."

Masyuk la bisnes den kalau camtu. Kayo makcik kayo! :P
Berangan je lah.
Tuhan dah janji, rajin usaha murah rezeki. Itu yang harus dibuat. Tapi kalau ada mesin jahit yang boleh self operate memang best kan? :D Owh..berangan lagi..

Semalam sesudah memujuk mesin jahit yang merajuk, dapat siapkan tote bag Aishah. Harap Aishah suka.
Ada tempahan berderet, maaflah kalau ada teman-teman yang merajuk saya dah lama tak call, tak tegur. Tak dengar khabar.Ingat saya dah transform jadi manusia sombong mana ntah. Ish,..janganla ada yang fikir macam tu. So apa kata korang call aku dan bertanya pula khabarku yang nak masak pun kengkadang tak sempat ni? Kesian saya :D . Nasib baik ada internet dan facebook, kalau tidak manusia-manusia yang saya jumpa hanyalah family saya, cikgu sekolah anak-anak saya dan cashier kedai runcit.Hihi.. anti sosial betul.
bawah ni ada gambar-gambar. Kalau ada opinion sila komen. :)
Tempat posing biasa beg tote.. :D sampai tak sempat alih palstik buah atas meja... haha..sloppy betul. :D


Interior. Cantik diluar harus cantik di dalam. Macam manusia juga.


Inilah patternnya. Banyak lagi yang nak kena improve.


Its a Tote bag

Ribbon Embroidered
100% handmade.
Yup, saya yang dulu suka main hoki kini bergelumang dgn jarum dan benang. Hobi yang best. :D Rasa feminin sungguh. Nak kena nyanyi lagu Feminin ni... " Angin bayu, membawa diriku...Kita bersama mngejar mimpi.... "

Ok,stop merapu. Time out. Take care semua.



5 comments:

dila~noor said...

kak ani..still cantik mcm dulu..
sy still berminat tau nk tempah utk mak saya pnye tu..ape2 kak ani email sy yer..

Khairani Bahaudin said...

ohh dila... maafkan akak kerana melupakan adik... let me make it up to ya' ok? akak siapkan minggu depan utk mama dila. I'll mail you.

hugs.

ecah said...

beg saya ke tuuuu??


simple and niceee..cantekkkkk..tapi saya tak tengok lagi..masih kat opis asben..

ja amran said...

cantik...

Khairani Bahaudin said...

Ecah: ye ecah... beg awak..:)

Kak Ja: thanks sis..