Santapan Minda Minggu Ini

Laptop saya kena virus. Banyak sangat sampai kena hantar jumpa doktor. Tapi kini Salma Vaio dah sehat sehat, boleh la saya update blog. :D
Saya telah kembali menyemai hobi yang telah mengakibatkan kerabunan mata saya sejak darjah lima... Membaca. Best-best. Setiap hari sabtu ialah hari outing saya bersama bodyguard tercinta saya iaitu Ghauss sebab Tufah dan Faeiq akan ke kelas melukis... Sementara nak tunggu budak-budak ni abis kelas, kami selalu ke Plaza PKNS Bangi yang ada banyak kedai buku..Inilah Ghauss yang kacak bergaya menjaga keselamatan mamanya.   Nak kenal bodyguard saya? Tu budak baju merah  yang minum Ribena tu...
Ya.. Inilah budak kecik yang setia menemani saya kemana  jua.. gambar bersama sepupu sebaya.
Dia memang banyak baju warna merah.  Dan sejak dia perasan dia makin besar ni ambik gambar dah tak nak senyum-senyum kiut miut macam kecik-kecik dulu. Asyik buat muka macho aje, geram betul, dalam sepuluh ambik gambar adalah satu yang senyum.:)  Ghauss yang comel, tima kasih temankan mama jalan-jalan.. minggu depan kita pegi kedai tu lagi ye...
Membelek-belek buku-buku umpama satu terapi walaupun tak daya nak beli semua...tapi tak dapat nak belek lama-lama...sebab kalau lebih 15 minit aje bodyguard macho saya akan bersuara, " mama, naa alik.." bagus kan bodyguard saya?  Jadi yang sempat saya capai.. dua buku kat bawah ni..
Beria-ria aje saya beli buku buat duit dengan blog... bak kata  orang tu dah kaya ke buat blog? Hahahha  belum lagi, kat Nuffnang punya akaun baru ada dua tiga kupang. Actually saya takde interest pun nak generate duit melalui blog, sebab saya seronok berblog... tapi kalaulah akaun Nuffnang I dapat mencanak-canakkan duit yang ada berapa posen tu bagus juga.. Boleh saya belanja makan.. :D
Saya dah habis pun baca buku karangan Yazid Yahya ni... my review is.. oklah. Olahan nya mudah di fahami tapi pada saya ulasan nya terlampau umum dan tak berperincian sangat. Untuk orang yang takde pengetahuan langsung mengenai blog, sesuai. Tapi kalau anda dah mahir buat blog mungkin anda merasakan rugi beli buku ni sebab dah tahu semua...Tapi kalau nak buat koleksi bagus juga, tak salah membeli. Harga RM 14++ tak ingat berapa sen.
Yang buku satu lagi ni Yakjuj dan Makjuj.. saya dah baca beberapa part depan, sangat menarik... tapi belum habis lagi nanti kalau dah abis boleh cerita panjang-panjang.


Bila balik dari bookstore rasa hepi giler. Life is great isn't it?

Yang benar,
budak rabun yang suka baca buku
X redcomel X

5 comments:

sisters303 said...

mcm menarik yakjuj & makjuj tu..
nanti u bagi review ye. boleh gi cari buku tu pasni ;)

Khairani Bahaudin said...

salam sisters303..

i will finish it and give the review about the book. :)

thanks for drop by.

BTW, i tgk blog you ada kasut comel banyak...i suka i suka..

sisters303 said...

a'ah.. thanks for dropping by too :) blog u pun menarik juga. anything email la ye?

btw, i came to know about your blog thru my brother, who happens to be working for your husband.. :D

Khairani Bahaudin said...

oooo saya tahu..stood ye? :D

sis, good luck dengan biz you.. nnt saya pun nak beli kasut comel you satu.. :D

sisters303 said...

ok.. tq ;)
u pakai saiz apa yek, nanti u nak u email ye.. tapi stok dah limited sgt laa ni.. kitorg nak restock n tambah item pun tertangguh, sume org tgh dok bz ngan hal masing2...

all the best to u too :)