Cuti

Maaf lama tak update.. saya tengah bercuti.. :) (tengah bercuti daripada buat kraf..boleh tak? hihihi ) Saya baru habis baca dua buku ni.

Saya suka baca buku motivasi macam ni..... seriously, sangat best sebab olahan nya santai dan bersahaja,   it makes me a better person. Bukan apa, kadang-kadang bila orang berkongsi masalah dengan saya, saya selalu risau kalau saya tersilap beri advise, especially bab-bab rumahtangga. Bukan sebab saya bagus dan isteri mithali, ( saya harap saya ni isteri yang baik di mata dan hati suami saya) tapi di sebabkan saya dah mendirikan rumahtangga hampir 6 tahun, kawan2 anggap saya lebih berpengalaman... hahahah kelakar. Jadi saya perlu membaca supaya tak salah bagi nasihat dan disamping tu boleh muhasabah diri.... Saya harap bila kawan berkongsi masalah dengan saya, biarlah yang keluar dari mulut saya ni menyejukkan hati, bukan nak mencetuskan lagi perang nuklear.
Buku ni pun tak kurang hebat.. I love you, I love you too. Bila suami saya tengok saya baca buku ni dia ingat saya baca buku novel cinta budak 13 tahun. :D  Cover buku ni memang tak serius langsung, tapi isi kandungannya lebih menjurus kepada senario perkahwinan hari ni.
Sebuah buku motivasi Islam yang mengupas isu-isu rumah tangga—peranan suami, isteri, ibu, bapa dan anak-anak dalam mengharungi hidup seharian. Selain itu, hal-hal ibadah harian juga disentuh. Ada yang sinis, ada yang lucu!


Himpunan sketsa rumah tangga ini digarap dalam bahasa yang mudah dan penuh unsur humor, namun sarat dengan mesej dan panduan.Yang bestnya ada ilustrasi kartun yang mencerita pengisian sesuatu bab tu.

Isi Kandungan Buku

TENTANG PEREMPUAN
SKETSA 1 Kenapa Tak Kahwin-kahwin Lagi?
SKETSA 2 Sukarnya Mencari Khadijah!
SKETSA 3 ‘Audition’ Calon Suami
SKETSA 4 Wanita Super
SKETSA 5 Penghargaan Buat Ibu dan Isteri


TENTANG LELAKI
SKETSA 6 Yang Bernama Lelaki a.k.a Suami
SKETSA 7 PANBUSEN Panaskan Rumah Tangga
SKETSA 8 If Anything Happen to Me …
SKETSA 9 Sporting Si Luncai Moden

TENTANG ZURIAT

SKETSA 10 Transfer Tanggungjawab Tak Semudah Transfer Akaun
SKETSA 11 Mari Cermin Muka Kita
SKETSA 12 Kenalah Jadi Role Model
SKETSA 13 Cerita 2 x 5 = 10
SKETSA 14 Melaburlah Demi Akhirat
SKETSA 15 Pendidikan Seks di Rumah
SKETSA 16 Anak Kita Buat Apa Tu?
SKETSA 17 Penyakit ‘Kerenah Budak Besar’ Sudah Mari!
SKETSA 18 Episod Kejar-Mengejar
SKETSA 19 Ikan Masak Fried Chicken
SKETSA 20 B udak-budak Inilah Harapan Kita
SKETSA 21 Duty Ibu Bapa Tak Pernah Ada Off
SKETSA 22 Harga Rindu Orang Tua

banyak lagi ...
:)

Saya agak sikit lagi blog ni bertukar daripada blog kraf kepada blog review buku.. hihihihi Sekali sekala nak jugak tukar angin kan?

Takper.. hari ni saya nak mula projek baru. Nnt  saya post kat sini supaya blog ini kembali menjadi blog kraf semula.

X Redcomel X

2 comments:

dila~noor said...

macam best je..nak carila..
betulla tu,kdg2 kawan mintak kite nasihat..tp saya risau betul tesalah faham or tesalah advise.kn situasi org tak sm ngn kite..

akan dicari =)

zahryanie said...

good review.. :)
yanie pun nak carik jugak la..
ayat2 pahrol md joui mmg sgt best!!!