Latest Craft!

Dah nak masuk bulan Rejab dah.. Masya Allah, cepat betul masa beredar. Umur pun makin banyak tapi tak rasa tua lagi... Rasa matang jer.. :) Cuma rasa mata makin rabun. Menjahit...Blogging... semua penyumbang kerabunan saya. Lemah betul rasanya bila terpaksa bergantung pada 2 keping plastik hemisfera nipis yang namanya 'Contact Lens' buatan Korea.Power banyak pulak tu .. almost 700. Kalau pakai cermin mata rasa macam 'geek' pulak sbb tebal giler. ohohoho..tidak tidak tidak.. tak mahu saya pakai cermin mata setebal satu inci itu. Saya pakai cermin mata sejak umur... (kejap nak kira) darjah 5. Inikah balasan untuk budak kecik yang suka baca buku sebelum tido dan tak suka makan sayur? Ish ish.. Saya harap bila saya dah tua jangan kena Katarak udah le.. nampaknya kena buat Carrot Juice hari-hari.

Seperti biasa bila ada masa lapang, bila budak tiga orang kat bawah ni tidak mengacau saya, saya boleh duduk di bilik saya and do something. :-D



Tengoklah tu.. susah betul nak amik gambar hero2 ni... :D
bergerak ajer kejenye..
Ha.. kan abah dah datang.. Baru korang diam ye...
Saya kenalkan jantung hati saya, yang baju merah tu Ghauss si bongsu ( buat masa ni la), yang baju hijau tu Tufah yang sulung,yang kurus sebelah Tufah tu, Faeiq anak kedua saya. I just can't live without them...
Saya ada beli butang-butang gorgeous giler dari Button Planet. Please go to their shop to buy cute buttons for your crafts and dresses. Memang berbaloi-baloi.. ( macam iklan Celcom pulak)
Button Planet= butang yang cantik.Comel-comel.. rasa macam nak makan ajer sebab rupanya macam gula-gula. :D Owner nya sangat baik dan servis penghantaran sangat baik sekali.
Saya ada beli kain felt jugak. From Ms Craft of WMC.
Ini first trial saya buat items from felt, before ni tak pernah buat.
So what did i produce? Heart Series of handphone cases.
Semua handmade, mesin jahit tak terlibat. heh, senang bangat.. ceh berlagak.. hihihi ramai yang lagi pandai buat felt craft ni.. Kalau pergi ke CraftZone, ramai otai-otai yang buat lagi cantik dan siap jual kat ETSY lagi. Canggih gitu. Apa sangat setakat 4 keping handphone case kamu ni Ani... :p takpe..cukuplah sebagai penghilang stress saya. Tengok butang butang love comel yang saya beli dari Button Planet. Comel kan?



Dalam buat felt ni, sempat jugak saya saya buat Ribbon Embroidery.

fuh... panjang dah mencomel.. Selamat cuci mata!!!
X redcomel X

P/s: Nanti saya buat tutorial camner nak buat HP case ni... :) Next Entry ok?
 I promise. Kalau malas nak buat beli dari saya pun buleh. RM 6.50 sahaja satu. :D

3 comments:

Mrs Azarol said...

salam kenal.
very cute handcraft. saya pun minat yang sama.

Khairani Bahaudin said...

hi mrs azarol.. tq tq..jemput singgah selalu yer. saya pun baru2 nak minat. :D

Melur said...

cantik kerjatangan awak ni...saya pun minat jugak tapi tu la selalu tak sempat nak buat. tapi bermotivasi pulak melihat kerajinan bloggers2 nih...