Cinta tu Indah.

Well, get used to it. Tido bila semua orang sudah tidur dan bangun bila semua orang masih tidur:)Jadi dikeheningan pagi lagi dah mengadap blog. Rayan pun dah kekenyangan menenen. Alhamdulillah saya dah 21 hari berpantang dan badan terasa amat sihat, lebih-lebih lagi bila dah berurut.Rasa amat sehat. Bila dah sehat, suami saya pulak yang demam. Alahai kesian. Sebab dia jarang demam, bila dah demam takde demam macam saya demam pagi petang dah baik, ni demam pegi balik balik dengan temperature yang tinggi gile. Dah la orang yang pantang jaga orang demam, nasib baik orang yang pantang dah sehat. :)

Tapi itu la namanya rencah hidup rumahtangga. Hidup berkongsi. Susah senang, sakit pening, segala rasa. Jangan ada terbuku marah dalam hati atau perasaan tak puas hati. Sebab hujungnya kita juga rasa pahitnya. Lapan tahun dulu, sewaktu Ijab dan kabul, saya beri jiwa kasih saya untuk seorang lelaki namanya suami. Lapan tahun dah berlalu, hidup saya penuh dengan tangis tawa anak anak yang cukup membahagiakan saya hasil perkongsian hidup saya dengan insan nama suami ini. Since we are not living in fairytales, ada masa susah & sedih, begitula adat berumahtangga. Tapi Allah jadikan cinta tu indah, perjalanan yang susah dan getir jadi mudah dan ringan kerana ada teman seumur hidup di sisi, dan anak-anak yang menguatkan hati sanubari. Alhamdulillah, kecukupan makan pakai buat kami sekeluarga rezeki melimpah ruah... Sungguh Allah Maha Pemurah.

Ulang tahun perkahwinan kami jatuh pada hari Rabu, bersamaan 31 ogos 2011. Ulangtahun yang ke 8. Tidak apa yang saya minta selain kebahagiaan dan kasih berpanjangan.


We've had our share of hard times
But thats the price we paid
And through it all we kept all the promises we made
I swear you'll never be lonely.

No comments: