Apa Ada Dengan Hari Lahir?

  Apa yang paling membahagiakan setelah usia tiba pada umur 35 tahun?  Keluarga.

Rumah kecil ke, rumah besar ke, kereta kecil ke, kereta besar ke, andai cukup kasih sayang tiada apa yang lebih membahagiakan melainkan keluarga.

Suami, Kekasih, Best friend forever. Hingga ke jannah Insya Allah..
Pengarang jantung hati 5 orang. Umur 35 with 5 kiddos, Alhamdulillah.

     Melihat wajah-wajah kecil yang mengharap mama masak sedap-sedap sebelum mama pergi kelas usrah Profesor Sal.
Buku teks kelas agama. Tenang hati bila berada di taman syurga.

     Tak sempat nak masak banyak-banyak, mama masak satu lauk je . Takpelah feveret semua orang. Lagipun petang ada orang nak belanja kononnya nak celebrate birthday la. ^_^ Mama masak Grill Lamb with Black Pepper Sauce. Resipi google je, senang sangat. Orang tak pandai masak pun boleh masak. Sebab memang  dah plan nak masak  ni, malam tadi dah marinate siap-siap so pagi ni terjun je terus  atas tempat grill.

Grill Lamb with Black Paper Sauce. 
      Lepas mama balik dari kelas usrah  kami pergi Alamanda jalan-jalan ambil angin di MPH, minum petang merangkap dinner sekali ( kami memang dinner awal pukul 6). Before maghrib sampai rumah, dapat pulak brownies yang ditempah oleh Kak Raiha untuk adindanya yang tersayang, hasil tangan Chef Khairul Hakimin Muhammad yang di hantar sendiri oleh yang membuatnya.  Lepas maghrib sambil minum teh hijau, dapatlah saya menikmati kek coklat brownies yang sungguh sedap ini. Memang tak boleh berhenti makan! Hadiah paling manis semanis keknya. <3 br="">

Brownies Marshmellow Chef Khairul. Terima kasih Kak Raiha sayang.

    Apa ada dengan hari lahir? Hari yang penuh kesyukuran, diberikan segala berkat dan cinta, semuanya percuma...Sejujurnya, terlalu banyak yang perlu disyukuri, rahmat Allah dan kasih sayangnya memberikan nikmat yang tidak terperi. Allah Maha Baik. 

Subhanallah.
Alhamdulillah
Allahuakbar.

No comments: