Hobi Baru

Assalammualaikum dan Salam Fantastik dear gorgeous readers.

Hobi Baru.
Planner.

Actually planner memang sejak azali ada tapi tak pernah la nak berdeko bagai  sebelum ni.
Ada tak sahabat-sahabat yang suka planner crafting?

I am so in love dengan craft, tapi since anak ramai ni memang takde quality time nak mengadap beading, buat gelang crystal, menjahit beg riben (owh rindunyaaa pada Jane, My Mesin Jahit), buat felt craft. But I still love all the beautiful things so this year I start decorating my beautiful planner.
Tengok juga Filofax dan Erin Condren, tapi harganya mahal dan rasanya macam I deko lagi cantik. Hee ^_^ ( Ceh dalam hati nak juga Erin Condren.) Takpe, tahan-tahan nafsu.  Lagipun sebab dah ada planner , takkan tiap-tiap bulan nak beli planner. Gila namanya tu, hiks. So, takpe, tahun depan la kita beli.

     Lagipun kat internet banyak sangat printables yang cantik-cantik yang buat diriku rambang mata sampai rasa nak print semua. So kita guna aje planner yang ada so kita buat dia jadi cantik.


My Planner.My planner.

Jadual coaching, target in Shaklee semua dalam ni. Actually this is planner I bought masa training di Faizland, tapi suka tgk hari-hari sebab nak kena tengok hari-hari kita kasi makeover 

Luar skema, dalam all the blingz, Ranya yang tampal.. Haha







Untuk Planner banyak sangat printables yang boleh dapat di internet. Google aje.  Beli high quality sticker paper dan pastikan anda ada printer yang cantik quality printingnya.Lagi satu di Pinterest.Banyakkkkk sangat yang cantik-cantik. Ish, memang buat diri lupa dunia tau.

Tak tahu nak letak apa dalam planner? Boleh tengok dalam list bawah  ni.
Bagus untuk bantu organize daily life, especially busy ladies like us. Memang orang pompuan je kot yang ada hobi hias planner ni. (Tak pernah lagi jumpa orang lelaki yang suka deko planner. )
Yang bercita-cita mahu jadi Domestic Goddess macam saya, bolehlah beli planner cantik dan boleh letak pages macam dalam list bawah ni.

Almaklumlah, semua nak kena ingat kan? Birthday, to do list, groceries bla bla endless list.
So write it down beautifully. Saya juga list down all my wishlist yang nak di target dan di capai, dalam life,dalam bisnes Shaklee. Bila tulis cantik-cantik, macam terapi untuk jiwa, ecewah ~~~* Gitu. Haha Divala sangat.
 The Life Notebook.

Ni antara stickers untuk Planner. Haha kalah Erin Condren
Stickers yang cantik-cantik ni banyak yang saya beli di book store, Boarders, MPH, Daiso, Pustaka rakyat. Ada washi stickers, ada yang 3D, ada yang metal sticker. Cantik-cantik sangat. 

So dear all, apa hobi kalian as internal outlet?
Do share it in the comments okay?

1 comment:

Fatin said...

Saya pun suka guna planner. Rasa macam hidup terurus & banyak boleh disiapkan dengan planner