Mahu tentukan jantina anak?

Salam. Well, everytime tengok baby mesti rasa nak peluk2, cium2... comel sangat. Tiap kali mau pergi hantar Tufah pergi sekolahnya pada sesi petang, mesti ada baby Aniq yang tungggu di lobby bawah. Saya mesti sempat agah-agah dia sampai dia pun dah kenal makcik Ani yang suka sebok2 ni, bila nampak saya aje mesti dia ketawa-ketawa, tangan tergapai-gapai minta dukung. Pastu Tufah mesti boring dan sound, "Mama, cepatla... lambat dah.." Tufah yang jealous. Nampak sangat. hahahaha...

Ghaus dah 3 tahun, at this moment bila tengok baby rasa macam mau mengandung lagi, tapi rasa macam tak boleh handle je sebab budak bertiga di rumah tu masih belum boleh berdikari lagi. Rasa macam kehendak saya je  bukan keperluan. Semua manja, semua mau di suruh, yela nama pun budak-budak. At the end of the day rasa macam penat sesangat.... Lebih-lebih lagi if hari tu Hari Meragam Sedunia budak-budak ni.. aduh ibuk,peningnya! Time ni la teringat zaman nakal-nakal dulu-dulu. Teringat ibu saya cakap, "nnt dah jadi mak baru tahu rasanya ragam anak2 kau. " I.N.S.A.F.

Well if ada teman-teman di luar yang merancang mahu sepasang cahayamata lelaki dan perempuan, saya ada jadual yang boleh bantu teman-teman merancang kelahiran anak-anak.
Terima kasih pada teman saya, Azmawati yang sudi beri saya jadual ni, dan saya harap ramai yang dapat faedah daripadanya... saya tak gurantee yang akan berhasil 100% tapi nama pun usaha, Allah yang tentukan. :D



So all the best pada yang mahu mencuba. Saya mahu berehat lagi 3 tahun. Umur 32 nnt mahu cuba lagi, Insya Allah kalau panjang umur,sbb x nakla tua sangat baru nak pregnant lagi, nnt banyak complication pula, and I'm hoping for a princess. Bila tengok jadual the chances are quite high, only 3 month to avoid and the rest of the years are mine to try.. :D. Tengokla camner.. if x pregnant lagi pun tunggu anak teruna saya kawen nnt bawak anak2 menantu perempuan saya. :D orait that's all...

Sharing is caring!
Love you sisters.

Redcomel

1 comment:

dila~noor said...

hi kak ani..ni kali kedua sy bc table nih..before ni ade kt blog denot.
mcm denot,die pnye ramalan tu tepat..
sy pun mcm nak ikut..tp apepun Allah s.w.t lebih mengetahui kn.

nmpknye kalau nak dpt baby boy kn bersedia dr skrgla sy..
july-aug-sept kene usahe..keh keh keh..